Dune: Awakening sprzedane w ponad milionie egzemplarzy! Funcom zapowiada duże zmiany w endgame – PvE i PvP w Głębokiej Pustyni będą rozdzielone

Dune: Awakening, sieciowy survival MMO w uniwersum Diuny, sprzedało się już w ponad milionie egzemplarzy, co czyni tę grę najlepiej sprzedającym się tytułem w historii Funcomu. Studio pochwaliło się osiągnięciem w specjalnej infografice, a jednocześnie zapowiedziało gruntowne zmiany w mechanice endgame – zwłaszcza w kontrowersyjnej strefie Deep Desert, czyli Głębokiej Pustyni.


1 milion sprzedanych kopii i ponad 6 miliardów gramów przyprawy

W ramach podsumowania startu gry Funcom udostępnił zestaw ciekawych statystyk. Od premiery:

  • Ponad 816 tys. graczy zostało pożartych przez Shai-Huluda
  • Przemierzono ponad 25 milionów km² planety Arrakis
  • Spożyto ponad 6 miliardów gramów melanżu

Ale to nie cyfry przykuły największą uwagę społeczności, a słowa Joela Bylosa, dyrektora kreatywnego Dune: Awakening, który ogłosił duże zmiany w systemie PvE i PvP.


PvE w Głębokiej Pustyni – koniec z przymusowym PvP

Bylos przyznał, że wielu graczy rezygnuje z gry, bo końcowa faza rozgrywki – Deep Desert – jest zbyt brutalna i zdominowana przez PvP. Zgodnie z nowym planem:

Głęboka Pustynia zostanie podzielona na dwie strefy:

  • Partial Warfare (PvE) – dla samotnych graczy i gildii unikających konfliktu
  • War of Assassins (PvP) – gdzie nadal znajdziemy najcenniejsze surowce

„Nie chcemy zmuszać graczy PvE do uczestnictwa w systemie PvP, jeśli nie mają na to ochoty” – powiedział Bylos. Dodał jednak, że gracze PvE nadal będą musieli poświęcić więcej czasu i wysiłku, bo gra jest projektowana z myślą o współpracy w grupach.


Nerfy dla scout-ornitopterów i nowa broń przeciwpojazdowa

PvP nie zostaje zapomniane – Bylos zapowiedział też szereg poprawek w balansie:

  • Scout ornitoptery z wyrzutniami rakiet zostaną osłabione – wolniejsze manewrowanie i większe przegrzewanie rakiet
  • Scout ornitoptery bez rakiet, ale z dopalaczami, dostaną premię do prędkości
  • Nowy T5 piechotny granatnik rakietowy ma zwiększyć możliwości piechoty w walce z pojazdami

Zmiany w Landsraadzie – koniec z nagradzaniem magazynowania?

Zespół pracuje także nad systemem polityczno-ekonomicznym gry – Landsraad, który według twórców nie działa tak, jak planowano. Problemem jest np. nagradzanie graczy za samo gromadzenie zasobów, co zostanie w przyszłości zmodyfikowane.


Funcom: „To dopiero początek wspólnej podróży”

Na zakończenie Bylos podkreślił, że Dune: Awakening jest grą na lata, a jej rozwój będzie wspólnym wysiłkiem graczy i deweloperów. Zapewnił też o transparentności działań i otwartości na feedback społeczności:

„Bądźcie cierpliwi – dopiero zaczynamy. Chcemy zbudować z Wami grę, w którą wszyscy będą chcieli grać przez lata.”

Źródło informacji: WCCFTech
Zdjęcie z okładki artykułu: Funcom / Dune Awakening

Dodaj komentarz

Dołącz do nas
  • X / twitter
Wczytuje kolejne artykuły...
Wyszukiwanie Popularne
Wczytywanie

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...